Bokslutskommuniké 2024
Flerårsöversikt koncernen | Q4 2024 | Q4 2023 | Helår 2024 | Helår 2023 |
Totala intäkter (msek) | 3,1 | 2,7 | 8,0 | 7,8 |
EBITDA (msek) | 0,9 | 0,7 | 0,1 | 0,1 |
Resultat efter finansiella poster (msek) | 0,9 | 0,5 | -0,5 | -1,0 |
Balansomslutning (msek) | 7,2 | 7,8 | 7,2 | 7,8 |
Soliditet (%) | 81,8% | 81,5% | 81,8% | 81,5% |
Resultat per aktie (sek) | 0,03 | 0,02 | -0,01 | -0,03 |
Flerårsöversikt modern | Q4 2024 | Q4 2023 | Helår 2024 | Helår 2023 |
Totala intäkter (msek) | 0,7 | 0,7 | 2,8 | 2,6 |
EBITDA (msek) | -0,1 | 0,2 | -0,2 | 0,1 |
Resultat efter finansiella poster (msek) | -0,1 | 0,1 | -0,4 | -0,4 |
Balansomslutning (msek) | 10,0 | 10,4 | 10,0 | 10,4 |
Soliditet (%) | 90,7% | 90,9% | 90,7% | 90,9% |
Resultat per aktie (sek) | 0,00 | 0,00 | -0,01 | -0,01 |
VD HAR ORDET
När vi sammanfattar 2024 kan vi konstatera att det har varit ett händelserikt och strategiskt viktigt år för Wurm Online. Vi har fokuserat på avgörande utveckling för framtiden, med både grafiska och spelmekaniska uppdateringar samt lanseringen av en helt ny expansion i form av en nybörjarserver. Denna satsning har gjort det betydligt lättare för nya spelare att komma in i spelvärlden och har haft en positiv effekt på konverteringen av nya användare.
Under året har vi sett en ökning av spelarantalet vilket visar att vår strategi att leverera större gratisexpansioner och förbättra spelupplevelsen har burit frukt.
- 22% ökning av aktiva spelare
- 7% ökning av premiumspelare
- 21% Ökning av dagliga inloggningar
*2024/11/01 till 2024/12/02 jämfört med 2023/11/01 till 2023/12/02.
Wurm Online fortsätter att växa, och vi avslutade året med en mycket framgångsrik novemberrea, där vi slog försäljningsrekord för andra året i rad. Försäljningen under november, inklusive Black Friday, uppgick till cirka 2,1 MSEK, jämfört med cirka 1,6 MSEK år 2023 – en ökning med cirka 31 %. Denna tillväxt har haft en betydande inverkan på vårt Q4-resultat.
Samtidigt har 2024 varit året då vi påbörjade utvecklingen av bolagets första mobilspel – Kwizit. Strax innan årsskiftet släppte vi en första publik betaversion, ett viktigt steg för att samla in feedback och säkerställa att vi levererar en engagerande och konkurrenskraftig spelupplevelse. Vi fokuserar nu på att finjustera och förbättra spelet inför den planerade lanseringen under 2025.
2024 Q4
Totala intäkter (Mkr) 3.0
Resultat efter finansiella poster (MKr) 0.9
2023 Q4
Totala intäkter (Mkr) 2.7
Resultat efter finansiella poster (MKr) 0.5
För kvartal fyra kan vi rapportera en högre vinst än föregående år, mycket tack vare vår populära Black Friday-kampanj, som i år genererade 2.1 MSEK.
För helåret 2024 stänger vi böckerna med en minskad förlust jämfört med tidigare år, trots ökade aktiverade utvecklingskostnader. Bolagets finansiella ställning blir alltmer hållbar, och vi har nu skapat de bästa förutsättningarna för att gå mot lönsamhet, med våra satsningar på både Wurm Online och Kwizit.
Jag ser med spänning fram emot 2025, där vi fortsätter att utveckla Wurm Online enligt vår Roadmap och förbereder Kwizit för en fullskalig lansering.
Upp till bevis – nu kör vi!
Krister Elmgren
Verkställande Direktör
Game Chest Group AB (Publ)
krister.elmgren@gamechestgroup.se
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Krister Elmgren
VD
Game Chest Group AB (Publ)
krister.elmgren@gamechestgroup.se